Uppsala

Hejsan mina icke-existerande bloggläsare. Med detta inlägg tänker jag upplysa er om att inom en månad kommer jag bli Uppsala-bo. Igår fick jag beskedet om att jag har en plats vid kandidatprogrammet i retorisk och litterär kommunikation vid Uppsala universitet. ( hade visserligen redan en plats på ett annat program som jag hade tänkt börja vid annars, så Uppsala-flytten har varit klar i en månad). Hursomhelst, jag ska nu allvarligt försöka blogga igen. Tänker mig att det kan vara ett bra sätt att behålla skrivförmågan, istället för att endast utnyttjat den när den jag uppdaterar min facebook-status med menlösheter, och kanske även uppdatera bekanta som har ett intresse av mit liv. Fast jag tvivlar på att det finns några sådana.
Jag har iallafall haft ett rum klart sedan i juni, tack och lov. Visserligen ett litet korridorsrum utan egen dusch och med ett gemensamt kök, men med den rådande bostadsbristen i Uppsala borde jag utföra något slags offer till en eventuell gudomlighet för att visa min tacksamhet över detta rum på 18 kvadratmeter. Men det ska bli riktigt spännande att flytta, vet inte om jag kan kalla mig exalterad dock. Är på tok för nervös för det, plus att jag inte riktigt fattat hur snart det faktiskt ska ske, har för fullt upp med mitt heltidsjobb som lagerarbetare för det. Fast tanken på att bo i en så pass fin stad som Uppsala gör mig varm i kroppen, där kan man gå bland fina byggnader och göra kulturella saker. (som att dricka sig berusad bland andra studenter på V-dala).
Den officiella flytten sker den 27 Augusti. Då drar jag och mina föräldrar ner med min garderob och en nyinköpt säng, resten ska inhandlas på IKEA. Efter det kommer jag sitta där på mitt rum...alldeles ensam och nervös....kommer inte alls ha min bästa Annis ca 80 m bort. Lite lustigt att nu har vi en 10-15 min lång bilfärd emellan oss, men i Uppsala kommer det vara väldigt kort promenad. Känns väldigt tryggt och skönt. Jag gillar ju henne. Ska skriva mer om flytten och kanske lägga upp bilder när det väl sker, så fort jag har klarat av de sista veckorna på jobbet.
Peace.

Kommentarer
Postat av: Frida (gustavsson höh)

Bra! Jag vill följa ditt liv!

2012-08-08 @ 09:40:43
Postat av: Anna

Thumbs up!

2012-08-12 @ 12:59:32
URL: http://sangster.blogg.se/
Postat av: Frida (G) woop woop

Johanna du måste uppdatera liite oftare! Berätta om dina förberedelser! Och hur många aktiviteter du hunnit planera till mitt besök... Tänkte dock köra på suprise besök, blir lite roligare så ;)

2012-08-21 @ 15:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback