Battle for the sun

Vi har väl alla var varit där, "imorgon ska jag börja träna" "beach 20** ska jag vara i form!" osv. Men så brukar det ebba ut i intet och sluta djupt ner OLWpåsarna..

Under mina 19 år har jag försökt många gånger att vara nyttig och träna. Under mina 10 år som fotbollspelare var min fysiska form som bäst, alltså konditionen och styrkan. Men jag åt nog för mycket för att kunna komma i form kroppsligen. Mina bästa försök att vara nyttig var när jag  var 11,17 och 18. När jag var 11 åt jag inte chips på ett år (!!!) Jag råkade ta ett..men det spottade jag ut. I tvåan tror jag det var, så åt jag inte något i sockerväg på tre månader. För nästan ett årsedan började min familj på LCHF och den linjen höll jag ganska bra i några månader. Sedan dess har det gått ganska åt skogen. Träna har jag gjort sporadiskt under alla år sedan jag slutade fotbollen, men de senaste månaderna har det varit sämre än någonsin, tills för cirkus 4 dagar sedan.
Jag har inte ätit något onyttigare än pasta och tränat 2 gånger. Alltid en början. MEN! den här gången ska jag skita i allt vad bikiniredo heter och motivera mig med mycket roligare saker, för egentligen. När fan är jag på stranden? Typ tre gånger per sommar lyckas jag ta mig till en insjö och trängas med barnfamiljerna. Och här hemma vid poolen kommer ju knappast Alexander Skarsgård vandra förbi, inte för han skulle göra det vid våra sjöar heller...( fast vem vet?). Dessutom, som fattig studerande hamnar jag inte på stranden på Alanya heller.
Därför ska jag istället tillfredställa min inre nörd och materialist med att varje månad ,när jag får mitt studiebidrag,beställa något roligt om jag varit nyttig och tränat!
( Det här skrev Olga Rönneberg, tränare i Biggest Loser Sverige och bloggare,  på sin blogg, en tankeställare!.
"Året har 365 dagar, varav 104 av dessa är helger.Om du sköter kosten på vardagarna men skiter i det på helgerna , dvs i 104 dagar, som i sin tur innebär en tredje del av året- tror du att du får resultat?")

 

 

Om du sköter kosten på vardagarna men skiter i det på helgerna , dvs i 104 dagar, som i sin tur innebär en tredje del av året- tror du att du får resultat?

No way.

.


Kommentarer
Postat av: Anna

Bra mål! Det känns rätt bra att Lord of the Rings Blu Ray och The Big Bang theory kan jag säga ;) smyckena skulle inte vara dumma att ha heller, men du skulle nog göra mer nytta med dem! ;)

2012-01-11 @ 23:43:08
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0