Playing with girls

Idag den 10 Januari 2012 gick jag upp oförskämt tidigt, 07.50. Jag vet! Jag som är ledig och allt. ( I dubbel bemärkelse till och med.) Anledning var för att jag hade bestämt med mina vänner Antonia, also known as Tonnzi, och Anna, also known as Annis, att vi skulle göra en raid i stadens second hand butiker. Vilket alltid är ganska tillfredställande om man har en tendens att köpa överdrivet många fotoramar som jag.

Nu tänker jag fräckt anta att ni människor som ramlar in på den här bloggen är intresserade av att veta vad jag köpte. Detta är vad jag kom hem med efter tre timmar fördelade på bl.a. Emmaus, Ta till vara, Röda Korset och den lokala skivhandlaren.

Äntligen hittade jag ett par brouges till lagomt pris. Har velat ha ett par ett tag nu, men de verkar vara svår tillgängliga. Ska matcha dom till strumpbyxor och klänning. 60:- ( dock lite trånga men det ignorerar vi)

Som hävdat ovan har ju en tendens att köpa ramar. Jag ljuger inte. Har en fin fotovägg tillägnad diverse nörderier. Som ni kan se har jag redan hunnit sätta in en bild. Fast tror den kanske gjorde sig bättre fäst på väggen ovan mitt skrivbord utan ram. Ska tänka på saken. Fotoväggen får ni se någon annan gång. (Broderiet ryker bara så ni vet. Ber om ursäkt om det är din gamla farmor som gjort den)

Jag har försökt fått min käre far att damma av skivspelaren och införskaffa en ny drivrem, så jag kan beslag ta den. Det har gått mindre bra. Men, LP-skivor är ju ganska dekorativa, däför kunde jag inte låta bli att läga en tia på min gamle rackare! ( ja, jag har mördat min Harry Potter bok.)

Trots den suddiga bilden tror jag ni kan läsa titeln, Törnfåglarna är fin bok. Varnar för lite sliskighet, men överlag är den mycket läsbar. Handlar om tre generationer kvinnor i Australien. Varav en blir förälskad i en katolsk präst. Superlyckat. Har ett exemplar sedan innan, men eftersom som ni sett är jag en bokmördare har ryggen på den lossnat. 3 kr kostade detta fina exemplar med ryggen kvar.

Trots att det är ocredigt att läsa någonting relaterat till Twilight, erkänner jag utan problem att jag var totalt nere i det djupa träsket en gång i tiden. Det gick dock över. Så när denna boken kom ut var jag aldrig riktigt sugen på att köpa den för det priset som erbjöds, särskilt inte på engelska som var ännu dyrare. Så tiden gick och ingen bok. Men idag hittade jag den för 30 kronor. Det fick den kosta! Så nu står den bredvid min dubbla uppsättning av The Twilighta Saga, både den engelska och svenska, och absolut inte framför mina HP böcker. Det vore en skymf.
..När ska hon publicera Midnight Sun?..
Det var allt för idag! Återkommer imorgon med mer spännande händelser ur mitt liv. Kanske uppdaterar jag är hur min Harry Potter nördighet fortskrider, eller skriva om alla konserter jag har inplanderade. Vem vet. Time will tell. Peace.

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt! :D Som sagt, man kan aldrig få för många ramar ;) Gäller bara att ta sig i kragen och sätta någonting i dem...



Nörderier is the shit, mer sånt!! ;D

2012-01-10 @ 23:51:14
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0