Ronald Weasley! How dare you steal that car!

De senaste månaderna har jag tagit min nördighet till en högre nivå, jag har liksom passerat den där gränsen som skiljer intensiv nördighet och extrem nördighet. Jag skyller allt på det fantatiska teamet som skapat massa häftiga props, rekvisita på svenska, till Harry Potter filmerna. Men också den faktiska hemsidan där alla hardcore samlare och props replica makare samlas för att dela deras skapelser. Sidan är theRPF. ( Om ni vill gå in där, se till att ni är på thereplicapropforum.com och inte rpf.com, den domänen blev hackad av ryssar. True story). Där kan man hitta en fantastisk tråd som heter "Harry Potter free paper props- all movies and more!". I den tråden lägger folk som vet hur man använder Photoshop och dylik  att åteskapa pappers rekvista. Snälla som de är lägger de alltså upp bildfilerna i tråden så att sådana som mig kan göra sina egna paper prop replicas. Det är faktiskt enormt beroendeframkallande. Jag vill göra allt nu. Allt. Mitt skrivbord, som ser ut som ett Harry Potter altare, är fullt. En ganska dyr hobby dessutom, det går åt pinsamt mycket skrivarbläck. De riktigta hardcore rpferna har så kallade bulk ins. Det är ett extra bläcksystem man kan koppla till sina skrivare,  men tyvärr verkar det inte som det finns något till min. Fast det är nog lika bra, annars skulle jag väl inte göra något annat.
Mitt senaste avslutade projekt var "the howler" Ron får i andra filmen, eller boken om du så vill. Jag införskaffade mig röda kuvert, lite extra fint skrivarpapper, rött sidenband, sigilllack och en sigillstämpel med bokstaven W. En lagomt kostsam historia.
Fick faktiskt beröm av mina likar på therpf. Blev barnsligt glad, för ni ska se grejerna vissa gör alltså. De har talang. Nu vet ni vad jag gör på fritiden, a.k.a tid som jag borde plugga, när jag inte spelar AC. ( eller Skyrim som jag började med idag. Jag skriver alltså ut grejer och dränker dem i kaffe.

Kommentarer
Postat av: Anna

Fan vad coolt Johanna!! :D Awesome!!

2012-01-15 @ 23:55:16
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0