the Art of Writing.

Idag onsdag den 11 Januari har varit en högst inproduktiv dag. Jag har i stort sett legat i soffan och kollat på kanal 5 och spelat lite Assassin's Creed Revelations. Men jag kände att något måste jag göra som inte inkluderar soffan, därför bestämde jag mig för att testa på lite kalligrafi. Förra julen fick jag ett set med en penna, bläck och en instruktionsbok. Jag har skrivit med den då och då, men idag testade jag att följa instruktionerna och testa att härma ett alfabet som enligt boken Humanistic Italics. Det blev lite rörigt,  "messy" som man skulle säga på engelska. Men är ganska nöjd, det var ju första försöket ändå.
Ja. Messy och snett.

Kommentarer
Postat av: Anna

Snyggt! Din handstil passar den sortens skrift :)

2012-01-11 @ 17:04:49
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0