“Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?”


Oj vilken Oscars-uppdatering det blev. Verkligen. Slot över min bloggdisciplin. Nej inte alls.
Förstår inte hur jag kan vara så sjukt innerligt kass på att blogga. Jag gillar att skriva, jag tycker oftast om att prata om mig själv, och gör intressanta saker mest hela tiden. Host.


Det tråkiga
Jag önskar att jag kunde säga att jag var upptagen med att studera, men det är jag inte. För jag är för lat för att studera. Lat och grymt omotiverad. Den här kursen är verkligen inte min kopp té. Men det känns som om att jag måste tycka det här är kul, med lyrik alltså, för att det känns ju som ett krav att man ska kunna uppskata poesi om man vill bli författare(Vilket jag på senare tid insett att jag faktiskt vill, jag har också insett det att jag har velat det i flera år)Alltså att man besitter ett intellekt som är kapabelt att förstå sig på låt oss säga Silfverstolpe eller varför inte Yeates. (Måste ju få namedroppa lite iallafall)

Hursomhelst, lyrik. Jag förstår det helt enkelt inte! Jag förstår mig inte på det där utsvävande abstrakta, med djupare meningar och allt där emellan. Jag önskar att jag gjorde, för poesi kan vara väldigt fint, men jag förstår mig inte på det. Vilket leder till att jag känner mig simpel och okultiverad.....

Fast att kursen är extramegaskittråkig beror nog på att den  mest behandlar mertik, vilket är lyriks tekniska uppbyggnad, typ. Det vill säga, ifall den är skriven med trokér eller om det är en jambisk pentameter ( vilket Shakespeares sontetter är FYI)

OSV JAG SKITER FULLSTÄNDIGT VILKA JÄDRA STAVELSER SOM SKA BETONAS VID UPPLÄSNING.

Nej jag tänker lägga ner det här med lyrik helt...efter inlämningsuppgiften, tentan, och den givda omtentan.

Det roliga

Fast, mitt liv är inte så jobbigt när man tänker efter. På lördag ska jag nämligen besöka Warner Bros Studio Tour-London med min goda vännina Anna. Efter cirkus 5 månader av olidlig väntan. Kan inte fatta det. Jag ska få se Harry freaking Potter studion på öppningsdagen! och vad innebär öppningsdagen tänker ni nu? Jo det innbär att jag ska se få Evanna Lynch, Rupert Grint, Tom Felton, David Thewlis, och några fler. Det är helt otroligt! De är ikoner för deras karaktärer!

Att jag ska få vara där betyder något för mig som jag inte kan förklara. Att börja med är det första riktiga Harry Potter relaterade event jag kommer gå på, men det största är att studion representerar magin ur Harry Potter, den förkroppsligar ens fantasi så att säga. Att få själv gå igenom dörrarna till Stora Salen eller att gå in i Gryffindors uppehållsrum kommer kännas som man fick en smygtitt in i den världen, den världen som för mig och många andra är väldigt verklig. Men som vi tyvärr till största delen får uppleva genom text och i våra små huvuden.

Jag är ju dessutom generellt väldigt filmintresserad och finner det riktigt fascinerande med filmrekvisita i allmänhet, därför är denna touren verkligen den ultimata upplevelsen för mig.

Kommentarer
Postat av: Anna

imorgon kommer du! :D (I sverige är det faktiskt onsdag när jag kommenterar...) ;)

2012-03-28 @ 00:08:50
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0